Meta aprašymas (angl. meta description) yra trumpas puslapio aprašymas, kuris gali būti matomas „Google” paieškos rezultatuose. Tai reiškia, kad tinkamas Meta aprašymas generuoja paspaudimus į Jūsų svetainę, taigi, ir didina lankytojų srautą, o taip pat šis svarbus SEO elementas padeda paieškos sistemoms tinkamai klasifikuoti Jūsų puslapį. Tokią dvigubą naudą galima gauti laikantis šešių paprastų Meta aprašymo optimizavimo taisyklių.

 

Simbolių skaičius

Meta aprašymas pateikiamas tarp dviejų elementų:

<meta name=“description“ content=“Meta aprašymas, kuris bus matomas google paieškoje“ >

Dažnai rekomenduojama, kad puslapio aprašymas turėtų būti sudarytas iš ne daugiau nei 135 simbolių. Ši nustatyta riba – gerai, tačiau, simbolių skaičių koreguoja ir pati „Google” paieška. Pastaroji gali pridėti datą ir padidinti arba sumažinti ženklų skaičių iki 155 (įskaitant tarpus tarp simbolių). Ekspertai pasakoja apie matytus puikiausius meta aprašymus, kuriuos sudarė 250 simbolių ir daugiau ir tuo pat metu rekomenduoja laikytis 160 simbolių ribos, nes būtent tiek identifikuoja paieškos robotai. Tačiau ar mes rašome tik robotams?

 

Aprašymas – vartotojui, o ne sistemai

Dažniausia klaida, kurią darome bandydami pritaikyti Meta aprašymo konstrukciją – pamirštame, kad rašome skaitytojui. Todėl meskite šalin nuobodžias ir nuvalkiotas frazes apie aukščiausią kokybę už mažiausią kainą, o pasiųskime žinutę vartotojui.

Pavyzdžiui: „Ar norite tapti SEO ekspertu? Įgykite visų reikiamų įgūdžių per rekordiškai trumpą laiką.”

 

Skatinkite veikti

Kuriant Meta aprašymą verta turėti galvoje, kad tai yra Jūsų pardavimo tekstas. Jis turi būti stiprus energijos užtaisas, kurį paskaičius klientui nekiltų abejonių, kur įsigyti vieną ar kitą prekę. Šį įspūdį lengviausia sukurti skatinant veikti:

Pavyzdžiui: „Sužinokite daugiau ir tik, šiandien, pasinaudokite proga išbandyti nemokamai”. Jokiu būdu nepasiduokite pagundai palikti nuobodų aprašymą: „Sveiki, mes turime daug naujų produktų”.

 

Techninė informacija

Meta aprašyme galite naudoti išskirtinių gamintojų pavadinimus arba techninę informaciją, kurios dėka, didelė tikimybė, Jūsų puslapį aplankys būtent šių produktų ieškantis pirkėjas. Visgi, tai reikia daryti atsargiai, nes mažiausias neatitikimas su puslapio turiniu baigiasi  liūdnai ir tuojau papasakosiu kodėl.

 

 

Atitikimas su puslapio turiniu

„Google” gali savotiškai bausti svetaines, kurių Meta aprašymas nesutampa su puslapio turiniu. Tokiu būdu svetainės klaidina ne tik paieškos sistemas, tačiau ir lankytojus. Kovodama „Google” nustumia jus į žemesnes pozicijas paieškoje, o tai reiškia, kad klientui bus sunkiau surasti Jūsų puslapį.

Taip pat verta pagalvoti ar norime pasikviesti lankytojus, kuriems mūsų siūloma informacija neįdomi ir jie ieškojo kažko kito? Apgautas lankytojas yra prarastas klientas. Todėl Meta aprašymas turi ne klaidinti, o suteikti konkrečią bei teisingą informaciją.

 

Unikalus aprašymas

Meta aprašymas turi būti unikalus, kitu atveju rizikuojame užimti mažesnes pozicijas nei galėtumėme. Geriau jokio aprašymo, nei plagijuotas. Jeigu dvejojate dėl teksto, galite pasitikrinti čia: https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/.

 

Svarbu: Paieškos sistemos atnaujina puslapių reitingavimą kas kelias dienas. Taigi, jei pakeitus Meta aprašymą per keletą dienų puslapio pozicija nepasikeitė reikia ieškoti klaidos.