Gal ir nelabai norėtųsi, bet tautosakai šįkart turėsiu paprieštarauti. „Neskubėk ir būsi pirmas“ – skamba gražiai, bet realybės nebeatitinka. Technologijų galimybės ir naudotojų įpročiai verčia tvirtinti priešingai: turite labai paskubėti, kad būtumėte pastebėti. Turite labiau pasirūpinti savo interneto svetainės veikimo sparta, kad ji būtų jums naudinga.

Lėtesnis tempas – mažesnis pelnas

Naudotojų elgsenos tyrimai vienareikšmiškai tvirtinta, kad interneto svetainės veikimo sparta turi tiesioginį poveikį naudotojų pasitenkinimui, įmonės gaunamoms pajamoms ir paspaudimų skaičiui. „Microsoft“ atliko tyrimą ir gavo iškalbingus rezultatus: dviejų sekundžių uždelsimas naršant svetainėje naudotojų pasitenkinimą mažina 3,8 proc., iš vieno naudotojo gaunamas pajamas – minus 4,3 proc., o paspaudimų skaičių – minus 4,4 proc. Tokio dydžio kaip „Microsoft“ kompanijai tai reiškia milijoninius nuostolius.

usability - svetaines vėlavimo statistika

Lėtesnis tempas – atsisakyti pirkiniai

Kitas tyrimas, atliktas programinės įrangos optimizavimo ir tinklo apsaugos sprendimų kompanijos „Radware“, atskleidė dar vieną įspūdingą skaičių. Pasirodo, tas pats dviejų sekundžių uždelsimas transakcijos metu laukiant, kol bus įkelti interneto svetainės puslapiai, nulemia net iki 87 proc. lankytojų atmetimo. Tai yra 20 proc. daugiau nei įprastas atmetimo rodiklis. Įsivaizduokite: klientas jau prisirinko prekių į krepšelį jūsų internetinėje parduotuvėje ir staiga viso to atsisako! Nes programa pernelyg ilgai neatsidaro. Ilgai – reiškia tik kelias sekundes, bet dėl jų nenuperkamos jūsų prekės.

Šią tyrimo išvadą norisi sugretinti su Google rekomendacija. Google taip pat atliko testus ir nustatė, kad net nedidelis interneto svetainės spartos padidėjimas gali gana smarkiai padidinti darbo su internete esančiu turiniu produktyvumą. Be to, kai Google paieškos sistema nustato jūsų interneto svetainės reitingą, vienas iš vertinimo kriterijų yra – atspėkite koks. Taigi – svetainės veikimo greitis.

 

Didesnė sparta lemia daug

Įrodymų yra daugiau nei pakankamai: naudotojai yra nekantrūs ir nemėgsta laukti; priversti lūkuriuoti jie atsisako pirkinių ir mažina jūsų pajamas; paieškos sistemos prastai įvertina lėtai veikiančią interneto svetainę. Lėta svetainė ypač nepatogi mobiliųjų prietaisų naudotojams. Tad ką daryti?
Žinoma, būtina interneto svetainės veikimą optimizuoti ir spartinti. Visada galite kreiptis į specialistus arba bandyti patys. Įrankių tikrai yra: specialios programos nustato, kas būtent lėtina jūsų svetainės darbą, padeda atrasti trikdžius ir juos pašalinti, optimizuoti šriftus, iliustracijas, sukurti patogias prieigas tiems naudotojams, kurie dažnai užsuka į jūsų interneto svetainę.

Ir dar apie greitį – jei imsitės optimizuoti savo interneto svetainę, atminkite, kad naudotojas, pirmą kartą ją aplankęs, įspūdį susidaro per dvi dešimtąsias sekundės dalis. Per maždaug 2,6 sek. lankytojas sutelkia dėmesį į jį labiausiai sudominusius svetainės elementus. Tai nustatė Misūrio mokslo ir technologijų universitete atliktas tyrimas. Ir nors turinys yra išties svarbus, 49 proc. pirmojo įspūdžio priklauso nuo interneto svetainės dizaino.