„Tinkamai parinkti žodžiai gali pakeisti pasaulį”, – pasakojo garsus visuomenininkas Joyce Meyer. Šiuolaikiniame, technologijų, amžiuje tinkami žodžiai, vartojami tinkamoje vietoje, yra tarsi stebuklingas raktas, kuris gali užtikrinti nuolatinį Jūsų svetainės lankytojų srautą. Todėl, dabar svarbiau nei bet kada iki šiol tinkamai atrinkti ir naudoti raktažodžius.

 

Žodžių junginys

Raktažodis (angl. –keyword) – žodis arba frazė, kurią vartotojas įveda paieškos sistemose, norėdamas sužinoti arba įsigyti daiktą, paslaugą, gauti informaciją. Raktažodžiai dar iki šiol dažnai  rašomi netaisyklinga kalba (be lietuviškų raidžių ir su gramatinėmis klaidomis), tačiau šiuo metu, paieškų sistemos taip ištobulėjo, kad vartotojo net ir su klaida įvestą žodį sistemos prilygina taisyklingai parašytam  Jūsų svetainėje.

Žvelgiant iš verslo pusės – nuo raktinių žodžių paieškos ir atrankos prasideda svetainės SEO (angl. Search Engine Optimization) optimizacija. Todėl dažnai kyla dar viena dilema – kaip pasirinkti tinkamus raktinius žodžius, ar vartotojų dažniausiai naudojamas žodžių junginys ar tik vienas žodis?  Statistika kalba pati už save – didžioji dalis lankytojų paieškų sistemose įveda dviejų – trijų žodžių junginį ir tik 30 proc. paieškas internete pradeda su vieno žodžio raktažodžiu.

Šiuo metu, internete yra programų, kurios gali patikrinti raktažodžio populiarumą, todėl vartotojų elgsena yra lengvai apskaičiuojama algoritmais. Tačiau svarbu ne tik tinkamai parinkta raktinė frazė, bet ir jos optimizavimo procesas. Vienas iš svarbiausių SEO veiksnių yra raktažodžių tankis bendrame puslapio kontekste.

 

Raktažodžių tankis

Raktažodžių tankis yra raktinių žodžių pasikartojimo skaičius tekste, išreikštas procentine dalimi. Jis lyginamas su bendru žodžių skaičiumi.

Praeito amžiaus paskutiniame dešimtmetyje nuo raktinių žodžių skaičiaus priklausydavo svetainės reitingas bendroje paieškoje. Deja, tie laikai jau liko istorijos puslapiuose. Tuo tarpu per didelis raktinių žodžių tankumas gali ir pakenkti, nes „Google” paieškos sistema tokį puslapį baus mažindama jo reitingus.

Tad koks gi tas optimalus variantas? Daugelis SEO specialistų rekomenduoja laikytis aukso viduriuko ir palaikyti raktažodžių tankį nuo vieno iki trijų procentų ribos (kai kurie ekspertai mini didesnę – penkių procentų ribą).

Formulė tam apskaičiuoti –  (Nkr / TKN) * 100. Čia Nkr yra raktinių žodžių skaičius, o TKN – bendras žodžių skaičius. Vėl gi, internete yra įrankių kurie tankį suskaičiuoja už jus.

Kita vertus, jei naudojame raktinę frazę tai joje vartojamus žodžius reiktų skaičiuoti kaip vieną vienetą ir taip išvengti perteklinių bei neobjektyvių rezultatų, kurie galėtų pasitaikyti jeigu skaičiuotumėme, laikydamiesi tik sausos matematinės formulės.

Pasirenkant raktinius žodžius būtina paminėti į ką verta atkreipti dėmesį:

 

Meta elementas

Meta elementas dažniausiai naudojamas, norint apibrėžti svetainės turinio trumpą aprašymą ir raktinius žodžius. Kitaip sakant, Meta padeda tinkamai klasifikuoti puslapį paieškos sistemose.

„Google” ir „Yahoo” atstovai vieningai sutaria, kad Meta gali padėti robotams įvertinti unikalų turinį ir svetainei tapti labiau pastebima. Meta žymės yra laikomos vienu geriausių būdų tinkamai indeksuoti puslapį, todėl, kad čia pasitaikiusios minimalios klaidos neturi šalutinio poveikio. Kitaip sakant, nėra rizikos likti nubaustiems.

Svarbu:

  • Rašant Meta elementus reiktų prisiminti auksinę taisyklę – jeigu naudojate daugiau nei vieną raktinį žodį arba raktines frazes, būtina juos atskirti raktažodžius kableliais.
  • Jeigu svetainė valdoma keliomis kalbomis, raktažodžius reiktų nurodyti kiekvienam puslapiui atskirai.
  • Raktažodžiai yra ne lankytojui, o paieškos sistemoms. Todėl čia galite nebijoti rašyti netaisyklinga kalba.