Pradžioje apsibrėžkime, kuo turinio rinkodara (angl. content marketing) ir įtraukiamoji rinkodara (angl. inbound marketing) skiriasi nuo tradicinės.

 

Tradicinė rinkodara – tai visos priemonės, kurios užsakovui ar pirkėjui „stumia“ prekę ar paslaugą – gana aiškiai ir be įmantresnių užuolankų siūlo pirkti.

 

Įtraukiamoji rinkodara (angl. inbound marketing) ir turinio rinkodara (angl. content marketing) – tai priemonės, kurios skatina domėjimąsi. Aišku, tai nesivadintų rinkodara, jei nebūtų skirta pardavimams. Tik šiuo atveju siekiama, kad būsimas pirkėjas pats norėtų pirkti. Inbound ir content rinkodara teikia naudos iš anksto suteikdama naudingą turinį.

 

Tradicinė rinkodara vartotojus taip persotino reklama televizoriaus ekrane, reklaminėmis juostomis (angl. banner) ar pašto dėžutes užtvindančiais lankstinukais, kad jos efektyvumas dėl to gerokai sumažėjo. Visiškai natūralu, kad atsirandant naujoms technologijoms atsiranda ir naujų, daug efektyvesnių pardavimo priemonių.

 

Pačios priemonės – turinio rinkodara ar įtraukiamoji rinkodara – gimė kartu su internetu, bet tik vėliau jos įgavo aiškius kontūrus, pavidalus ir, pagaliau, pavadinimus. Čia nenagrinėsime kiekvienos iš šių priemonių iki smulkmenų. Pabandysime apibrėžti tik pagrindinius panašumus ir skirtumus.

 

Turinio rinkodara

Terminas „turinio rinkodara“ (angl. content marketing) pradėtas vartoti nuo 2001-ųjų. Jis buvo naudojamas kaip priemonė apibrėžti, kaip yra naudojamasi turiniu siekiant pristatyti prekės ženklus rinkai ir klientams. Priešingai nei tradicinės rinkodaros priemonės (plakatai, spaudos reklama ir t. t.), turinio rinkodara buvo pasirinkta siekiant prisistatyti klientams rašant žurnaluose, tinklaraščiuose ar knygose.

 

Turinio rinkodara dažniausiai siekiama kurti turinį, kuris tam tikrai tikslinei grupei gali kažkuo padėti, būti naudingas ar įdomus. Tokio tipo turiniu dažniausiai neskatinama veikti (angl. call to action), t. y. pirkti, nesiekiama tiesiogiai „stumti“ prekės ar paslaugos – šiuo atveju turinys yra skirtas prekės ženklo patrauklumui kurti.

 

Turinio rinkodara neturi aiškių gairių ir etapais suskirstytos strategijos. Svarbiausias turinio rinkodaros tikslas – sukurti unikalią, informacijos suteikiančią ir, svarbiausia, kažkam naudingą medžiagą.

 

Kadangi vis daugiau vartotojų atsijoja invazinės rinkodaros metodus ir tiesiog ignoruoja „stumiančius“ pardavimo kanalus, turinio rinkodara tapo labai pageidaujama. Tai ilgas, bet užtikrintas kelias užmegzti santykius su potencialiais klientais. Tvarūs ir ilgalaikiai santykiai – tai tokie santykiai, kurie veda į tikslą parduoti.

 

Turinio rinkodara yra labai populiari pardavimo strategija. Šios srities profesionalai sukelia skaitytojo smalsumą ir norą domėtis. Jie siūlo kokybišką ir parduodantį turinį, kurio tikslas – „išgirsti“ skaitytoją (kad ir kaip nelogiškai tai skambėtų). Tai labai ženklus kokybinis šuolis santykiuose su klientais. Bėda ta, kad šiandien planeta net ūžia nuo informacijos pertekliaus. Todėl norint įveikti informacinį triukšmą, reikia įdėti itin daug pastangų ir laiko.

 

Turinio rinkodara yra neatsiejama rinkodaros strategijos dalis. Ji gali puikiai žaisti su socialinių tinklų rinkodara, tradicine reklama ir net su įtraukiamąja rinkodara.

 

 

Įtraukiamoji rinkodara (angl. inbound marketing)

 

Dažnam tokia sąvoka kaip „įtraukiamoji rinkodara“ (angl. inbound marketing), kurios pagrindinė sudedamoji dalis – turinys, asocijuojasi su turinio rinkodara. Verta pripažinti, kad panašumų yra nemažai. Vis dėlto, įtraukiamoji ir turinio rinkodara nėra tapatūs dalykai.

 

Įtraukiamoji rinkodara, kaip ir turinio rinkodara, egzistuoja jau senokai, bet plačiau ją pradėjo taikyti prieš 5–10 metų. Tačiau vėlgi, kai potencialūs klientai išmoko ignoruoti invazines pardavimo žinutes, rinkodaros specialistai buvo priversti ieškoti naujų kelių tam, kad prekės ženklai pasiektų potencialius klientus ir paverstų juos pirkėjais. JAV rinkodaros specialistų minami nauji keliai sukėlė tikrą revoliuciją.

 

Įtraukiamoji rinkodara orientuojasi ties tinkamo turinio suteikimu tinkamam ir galimam klientui tinkamu metu. Kaip matome, čia svarbus yra ir turinys, ir taikinys, ir laikas, per kurį tas turinys bus transliuojamas. Pagal teoriją – tai gana tiksli ir taikli rinkodaros metodika. Minėtiems tikslams pasiekti naudojama aibė taktikų ir veiksmų scenarijų.

 

Daugybė rinkodaros priemonių yra įvardijamos kaip įtraukiamosios rinkodaros dalis. Taikant šią rinkodarą naudojamasi SEO paslaugomis, tinklaraščiais, vaizdo tinklaraščiais, oficialiais pristatymais ir pan. Iš esmės, užuot rinkusi mokamus paspaudimus ant reklamų internete, įtraukiamoji rinkodara siekia padaryti turinį pasiekimą kiekvienam, kuris nusprendžia, kad jam jo reikia šiuo metu.

 

 

Turinio rinkodaros ir įtraukiamosios rinkodaros panašumai

 

Kai kur yra minima, kad šios dvi rinkodaros rūšys yra vienas ir tas pats. Reikia sutikti, kad abi yra toje pačioje barikadų pusėje – turinio ir įtraukiamoji rinkodara siekia patenkinti lankytojo ar kliento poreikius.

 

Taip pat būtų galima teigti, kad turinio rinkodara yra įtraukiamosios rinkodaros dalis. Pastaroji naudojasi aiškiai apibrėžtomis metodikomis, o turinio rinkodara yra tik metodikos dalis. Iš kitos pusės, turinio rinkodara taikoma ir atskirai, pavyzdžiui, kai siekiama tik stiprinti prekės ženklo žinomumą.

 

Pripažįstama, kad turinio rinkodaros, taip pat kaip ir įtraukiamosios rinkodaros, svarbus komponentas yra SEO (svetainės optimizavimas paieškos sistemoms).

 

Viena aišku, kad abi šios rinkodaros rūšys yra „neagresyvios“, t. y. nekiša reklamos tau į panosę prieš tavo valią. Abi siekia įtikti.

 

 

Turinio rinkodaros ir įtraukiamosios rinkodaros skirtumai

 

Tekstui keliami nauji reikalavimai. Pavyzdžiui, kaip ir turinio, taip ir įtraukiamojoje rinkodaroje svarbiausia yra tekstas. Tačiau pastarąją, skirtingai nuo turinio rinkodaros, sudaro keturi tradiciški etapai:

 

  • Patraukti potencialius klientus. Šiame etape bandoma pritraukti vartotojų dėmesį ir tuo pačiu metu siekiama išsiaiškinti potencialių vartotojų poreikius. Tam kartais pasitarnauja socialinė žiniasklaida.
  • Konvertavimo etapas. Jo metu renkami potencialių klientų elektroninio pašto dėžučių adresai – juk jie technologijų amžiuje yra lyg nauja ir vertinga valiuta. Žinoma, už tokią informaciją reikia pasiūlyti vartotojams kažką mainais. Dažnai tai būna elektroninės knygos. Šiame etape siekiama Jūsų svetaine susidomėjusius lankytojus paversti į susidomėjusius produktu ar paslauga.
  • Uždarymo etapas – jo metu gauti kontaktai yra išsaugomi įmonės verslo valdymo sistemoje (CRM). Atsiradus svarbiai informacijai šiems vartotojams išsiunčiami laiškai. Tokios informacijos atsiranda periodiškai. Todėl potencialūs vartotojai nuolat gauna informaciją apie įmonės gaminius.
  • Jeigu trečiajame etape nepersistengėte ir Jūsų neužblokavo, greičiausiai klientai susidomėjo Jūsų vis atnaujinama informacija apie produktus. Ketvirtajame etape tereikia potencialius vartotojus paversti lojaliais klientais. Šiame etape puikiai pasitarnauja akcijos ir specialūs pasiūlymai.

 

Įtraukiamoji rinkodara

Įtraukiamoji rinkodara yra gana tiksli. Jos galutinis siekis yra aiškiai žinoti savo galimus klientus. Tai veda prie gana tikslių pardavimo prognozių.

 

Turinio rinkodara

Turinio rinkodara kainuoja pigiau nei tradiciniai reklamos būdai, tačiau jos atsiperkamumas sunkiau pamatuojamas. Net jeigu skaičiuosime pritrauktų skaitytojų skaičių, bus sudėtinga be papildomų pastangų ir apklausų atsakyti į klausimą – kiek iš jų tapo klientais? O kiek tapo lojaliais klientais?