Turbūt sutiksite, kad dažnai esame „akli“ reklamai internete. Nei jos pastebime, nei ją skaitome ar ant jos spaudžiame

„Nielsen Norman Group“ (bene garsiausi pasaulyje usability tyrėjai) nurodo, kad ir kokią tyrimų metodiką betaikysime, rezultatai vis tiek išliks tokie patys. Žmonės yra abejingi reklamai. Tai nėra viena iš usability paslapčių ar atradimų, tai tiesiog akivaizdi realybė.

aklumas reklamai, seo paslaugos

Kaip matote iš pateikto pavyzdžio, žmonės, ieškodami jiems tinkamo turinio, akimis skenuoja interneto puslapį. Ir net jei turinys juos įtraukia (pirmas pav. iš dešinės), jie vis tiek nelinkę žiūrėti į reklaminius skydelius aplinkui. Taip pat labai svarbu pabrėžti, kad jei turinys yra panašus į reklaminį skydelį, lankytojas linkęs ir jį ignoruoti (dėl to naujienų portalai ir neriasi iš kailio, mėgindami reklamines pozicijas paversti kuo panašesnėmis į redakcijos rengtus straipsnius).
Tokių ir panašių tyrimų rezultatai prieštarauja visuotinai pripažintiems interneto dizaino principams. Pastarieji skelbia, kad kuo didesnis, spalvingesnis ir judantis yra elementas svetainėje, tuo didesnė tikimybė, kad naudotojas jį pamatys. Čia ir slypi bene svarbiausias iššūkis web dizaineriams ir SEO paslaugas teikiančioms įmonėms.

Kitos studijos rodo, kad žmonės reklaminius skydelius pastebi, bet į juos nekreipia dėmesio. Šį fenomeną gali paaiškinti mūsų elgesys naršant interneto puslapiuose. Žmonės yra suformavę tam tikras elgesio schemas ir naršydami internete koncentruoja žvilgsnį tik į tas puslapio vietas, kuriose jie tikisi rasti jiems reikalingą turinį.

Neapgalvota rinkodara, paremta netinkamo turinio reklama, labai tikėtina, kad bus tiesiog ignoruojama.
Natūralu, kad lankytojų aklumo reklamai fenomeno suvokimas po truputį išstumia ir reklamos apmokėjimą už parodymus (angl. pay per view – PPV) ir vis dažniau sutinkame PPC (angl. pay per click) modelį.