Trijų paspaudimų taisyklė – neoficialiai paplitusi rekomendacija web dizaineriams ar svetainės turinio architektūros kūrėjams. Taisyklė skelbia, kad naudotojas bet kokią informaciją svetainėje turėtų rasti ne daugiau kaip trimis pelės paspaudimais.

Ką naujausi interneto tyrimai teigia apie trijų paspaudimų taisyklę?

Tiesą sakant, ir dabar ši nuomonė gaji įvairiuose interneto šaltiniuose. Teigiama, kad naudotojui, greitai nerandančiam to, ko ieško, didėja nepasitenkinimas ir net gali išeiti iš naršomos svetainės. Bet mitas apie tai, kad interneto turinys turi būti pasiekiamas trimis paspaudimais, jau paneigtas.

Ką rodo tyrimo rezultatai?

SSiekiant nustatyti, ar interneto naudotojai, neradę ieškomo turinio, iš tiesų palieka svetainępo trijų paspaudimų, buvo atliktas tyrimas.
Tyrime dalyvavo 44 asmenys, kuriems buvo pavesta atlikti 620 užduočių – surasti reikalingą informaciją internete. Buvo suskaičiuoti visi paspaudimai, būtini vienai užduočiai atlikti (įvertinti ir sėkmingi, ir nesėkmingi atvejai). Tyrėjai analizavo daugiau nei 8 000 paspaudimų!
Paaiškėjo, kad norėdami atlikti užduotį kai kurie tyrimo dalyviai aplankė daugiau kaip 25 puslapius, o kiti – tik du ar tris. Dėl to buvo padaryta tyrimo išvada, kad paspaudimų skaičius nesuteikia garantijos, jog atliekamas veiksmas bus sėkmingas. Taip pat pastebėta, kad greitas informacijos paieškos rezultatas, gautas per tris paspaudimus, savaime nesuteikia itin didelio pasitenkinimo – kur kas labiau vertinama rastos informacijos kokybė.
Taigi pagal būsimų paspaudimų skaičių neįmanoma nuspėti, ar užduotis bus įveikta sėkmingai.
„Žmonės ieško tol, kol randa“ – taip rašoma atlikto tyrimo išvadose ir pabrėžiama, kad patogus nuorodų pateikimas internete, patikimi informacijos šaltiniai yra kur kas labiau vertinami nei mažesnis paspaudimų skaičius.

Daugiau rūpinkitės turiniu, o ne paspaudimais

Tyrimas taip pat patvirtino faktą, kad dauguma naudotojų – apie 80 proc. – iki sėkmingo arba nesėkmingo užduoties įgyvendinimo atlieka iki penkiolikos paspaudimų.

„Trys paspaudimai – gerai, penki – puiku, dešimt – taip pat gali būti“ – tokias išvadas pateikia tyrėjai. Taigi viskas priklauso nuo pasirinkto paieškos metodo, patirties ir turinio.

Jei naršydamas naudotojas nuolat jaus, kad jis yra gerame kelyje, kitaip tariant, kad yra lydimas tinkamos informacijos, naršys tol, kol ras tai, ko ieško.

Tokiu atveju žmogus negalvoja apie tai, kiek paspaudimų jis jau padarė – jam svarbu pasiekti savo tikslą. Todėl akivaizdu, kad turinio kūrėjai ir svetainių architektai turėtų labiau rūpintis informacijos išdėstymu, aiškiais nuorodų pavadinimais.

Paieškos sistemų internete naudotojus labiausiai vargina jų kelyje pasitaikanti nereikalinga ir su ieškomu turiniu niekaip nesusijusi informacija. Tad kuo mažiau bus informacinės painiavos, tuo labiau naudotojas pasitikės tokiu informacijos šaltiniu.