Kas gi tie semantiniai raktažodžiai?

 

Pasak lietuviškų šaltinių:
semánt‖inis, ~iškas – prasminis, susijęs su žodžio reikšme.

Pasak užsienio šaltinių:

semantic – reikšmė, arba reikšmės interpretacija.
Kitaip tariant, semantika – tai konkretaus žodžio ar jo reikšmės interpretacija.

Žvelgiant iš naudotojo perspektyvos, vesdami tam tikrą žodį į paieškos laukelį, jie savo galvose turi labai aiškius siekius. Tačiau vertinant iš paieškos sistemos perspektyvos – viskas truputį sudėtingiau.

Įsivaizduokime, kad paieškoje įvestas žodis „žalias“. Ar čia vaisius? Ar žalias namas? Ar žalias, nes šioje srityje naujokas?

Dažniausiai vedamas daugiau nei vienas žodis. Kaip pavyzdžiui, „žalias avokadas“. Jau mes tikrai žinome, kad tai ne namas ir ne dažų spalva, bet nežinome, ar ieškota, kaip atskirti prinokusį vaisių nuo neprinokusio, ar ieškota vaisiaus rūšies, tokios kaip žalias, rudas, didysis ir pan.

Šioje vietoje ir įsiterpia semantinė paieška.Paieškos sistemos tobulina savo ir taip LABAI sudėtingus algoritmus kad kuo tiksliau nuspėtų, ką gi jūs turėjote galvoje. Jos jau siūlo patikslinimus, sinonimus, automatinius užbaigimus ir t. t. Bet mes ne apie tai.

Turime suprasti, kad jei mes norime, kad paieškos sistema naudotoją nukreiptų į mūsų svetainę, mes jai turime pateikti ne 1 ir ne 2 raktažodžius, bet raktažodžių pulką ir dar su branduoliu. Kalbant konkrečiai apie SEO paslaugas, lankytojas turi rasti informaciją ir apie seo paslaugas, ir apie raktažodžius (angl. keywords), ir apie optimizaciją, ir apie padidėjusį lankytojų srautą ir t. t.

 

Raktažodžių branduolys ir palaikantys raktažodžiai

 

Atrodytų viskas aišku – pasiimame pieštuką ir pasižymime 10–30 raktažodžių, bet ne taip jau viskas ir paprasta. Mums reikalingi tie raktažodžiai, kurių ieško žmonės. Nesvarbu, ar tam naudosime kompiuterį, ar rašysime rankomis – mums prireiks specifinių dalyko žinių. Čia, žinoma, SEO pagrindai, bet visų pirma gyvai ar telefonu pasitikslinkime, ko žmonės klausinėja, – nubėkime pas vadybininkus, pardavėjus ir t. t.

Pagrindiniai raktažodžiai – tai raktažodžiai, sudaryti iš 3 ir daugiau žodžių, priklausomai nuo konkurencijos konkrečioje verslo srityje. Pagrindiniai raktažodžiai atspindi puslapio esmę (pabrėžiu, puslapio – ne svetainės), pavyzdžiui, SEO paslaugos Vilniuje.

Pagalbiniai, arba palaikantys raktažodžiai – tai su pagrindine tema susiję raktažodžiai. Kalbant apie SEO paslaugas, tai būtų: raktažodžiai, indeksavimas, paieškos pozicijos, algoritmai ir pan.

 

Ką daryti su šiais raktažodžiais?

 

Primenu, kad jūs dar nesate sukūrę jokio turinio… Reikėtų pradėti rašyti, bet prieš tai:

pasitikrinkite, ar jūsų raktažodžiai naudojami paieškos sistemoje. Visada galima kreiptis į SEO specialistus, bet visi įrankiai yra pasiekiami ir jums. Puikus nemokamas įrankis – „„Raktinių žodžių planavimo priemonė“„. Juk būtų nemalonu sužinoti, kad parašėte puikų straipsnį, bet būtent tokiais žodžiais jūsų paslaugų niekas neieško.

Prieš rašydami turėkite minty, kad tekstas turi būti skirtas žmogui. Neužtenka tik sausai pilti žodžius. Tekstą žmogus turi skaityti ir būtų idealu, jei pasidalintų juo su kitais.

 

Kaip tai paveikia SEO?

 

Raktažodžių reikšmė (prasmė) ir turinio reikšmė yra lygūs. O semantinių raktažodžių pulku jūs kuriate duomenų bazę, kuri yra pilna prasmių ir reikšmių. Tas pats raktažodis gali būti panaudojamas visai kitame kontekste. Jūs priviliojate į savo svetainę lankytojus, kurie jums ir padeda atrasti vis naują kontekstą ir taip vis tobulinti jūsų raktažodžių sąrašą.

Ratas begalinis. Taiklesni raktažodžiai labiau atitinka užklausą ir pritraukia daugiau lankytojų. Atsižvelgus į jų paieškos užklausas, galima pasitikslinti raktažodžius ir taip dar labiau praplėsti užklausų ratą.