SEO auditas –  tai metodiška svetainės analizė. Tikrinama viskas, kartu ir konkurentai. SEO auditas – tai pats pirmasis veiksmas, kurį privalu atlikti prieš pradedant bet kokį SEO projektą.
Pamėginsiu trumpai aprašyti, kas yra SEO auditas ir kuo jis naudingas.

Kas yra SEO auditas?

  • SEO auditas atskleidžia silpnąsias svetainės puses prieš pradedant SEO kampaniją.
  • SEO auditas atskleidžia problemines svetainės SEO vietas ir pateikia tikslių, konkrečių rekomendacijų bei būdų, kaip jas pakeisti.
  • SEO auditas pasitarnauja kaip kontrolės priemonė siekiant užtikrinti sklandžią SEO kampanijos eigą. Šiuo atveju auditas atliekamas kas tris mėnesius SEO kampanijos metu.
  • SEO audito rezultatas – SEO paslaugų teikimo planas. Vykdant SEO auditą nustatoma, kokius veiksmus reikia atlikti, kiek jie kainuos ir kada visa tai bus padaryta.

 

Nuo ko pradėti?

Prieš pradedant SEO auditą patartina sudaryti raktažodžių sąrašą, kuriems norime optimizuoti svetainę.
Kam reikalingas raktažodžių sąrašas?
Sudarę raktažodžių sąrašą mes sužinome:

  • Kokio lankytojų srauto mes galime tikėtis
  • Kiek raktažodžiai yra populiarūs
  • Koks raktažodžių konkurencingumas
  • Kiek kainuoja mokama reklama minėtiems raktažodžiams

Analizuodami šiuos duomenis mes jau galime apsibrėžti skaitmeninės rinkodaros strategiją. Priklausomai nuo verslo srities specifikos ir nuo raktažodžių konkurencingumo, strategijos skiriasi.

 

Privalomi SEO audito žingsniai

  • Konkurentų analizė
  • Techninė svetainės analizė
  • Svetainės struktūros analizė
  • Turinio analizė
  • Išorinių nuorodų ir citavimo analizė
  • Vartotojų patirties analizė

 

Konkurentų analizė

Konkurentų analizės tikslai:

  • Patikrinti raktažodžių konkurencingumą
  • Išorinių nuorodų sąrašas
  • Turinio analizė

Raktažodžių konkurencingumas. Pravartu dar kartą patikrinti, ar nesame užsibrėžę per daug didelių tikslų ir siekiame aplenkti konkurentus, kurie yra ženkliai toliau pažengę nei mes galime pajudėti per artimiausią pusmetį. Geriau žvirblis rankoje. Jei raktažodis per daug konkurencingas, visada galima rasti naujų, dar neužimtų.

Išorinių nuorodų sąrašas. Susipažįstame su konkurento nuorodų profiliu. Įsitikiname, ar nepraleidome galimybių ir ar patys galime pasinaudoti tomis pačiomis svetainėmis kaip ir konkurentas.

Turinio analizė. Vertinamas konkurentų turinys. Analizuojama turinio kokybė iš skaitytojo perspektyvos, taip pat ir techniškai, t. y. tikrinamas raktažodžių tankis, turinio kiekis, turinio struktūra, paveiksliukų kiekis ir t. t.

 

Techninė svetainės analizė

Techninės analizės metu siekiama patikrinti, ar nėra svetainės techninių klaidų, kurios kenktų sėkmingai jos indeksacijai paieškos sistemose. Įvertinti techninius parametrus padeda įvairūs įrankiai:

Įrankių, kaip ir vertinimo parametrų, yra labai daug. Šiame straipsnelyje jų visų neaprašytume, bet verta paminėti pačius svarbiausius.

 

Mobilioji svetainės versija

Remiantis paskutinėmis tendencijomis, tai gana svarbus faktorius siekiant aukštesnių pozicijų Google paieškoje. Gerai tai, kad sprendimas gana paprastas. Jei neturite mobiliosios versijos – ją tiesiog pasidarykite.

Ar nėra raktažodžių „kanibalizmo“?

Terminas gana grėsmingai skambantis, bet pamėginsiu paaiškinti. Dažnai pasitaiko atvejų, kad keli svetainės puslapiai būna optimizuoti tiems patiems raktažodžiams. Tokiu atveju paieškos algoritmai priversti spręsti, kurį iš puslapių pasirinkti.

Ar nėra nukreipimo klaidų?

Vėlgi techninių parametrų nemažai, bet pagrindiniai yra šie:

  • 302 nukreipimas
  • Canonical nuoroda
  • Svetainė su www ar be www
302 nukreipimas

302 nukreipimas (angl. 302 redirect) nuo 301 iš esmės skiriasi tuo, kad 302 nukreipimas, nukreipdamas į kitą puslapį, neišsaugo turimos nuorodos autoriteto, t. y. jei nuoroda ar puslapis jau turi į save nukreiptų išorinių nuorodų, naudojant 302 nukreipimą uždirbta patirtis prarandama. Todėl siūloma pakeisti į 301 nukreipimą (angl. 301 redirect).

Canonical nuoroda

Canonical nuoroda (anlg. canonical link element) svetaines apsaugo nuo besidubliuojančio turinio. Jei dėl kažkokių priežasčių jūsų turinys dubliuojasi ir to neįmanoma išvengti, būtina naudoti canonical nuorodas.

Svetainė su www ar be www

Reikėtų suprasti, kad paieškos sistemai svetainė www.seo-auditas.lt ir mano svetainė seo-auditas.lt – tai yra dvi visiškai atskiros svetainės. Jau pačioje pradžioje yra būtina nuspręsti pasirinkti svetainės versiją ir visą laiką ją naudoti.

 

Svetainės struktūros analizė

Vertinama, ar svetainės struktūra kurta atsižvelgiant į SEO keliamus reikalavimus.Dauguma kompanijų susikuria savo svetaines siekdamos kuo aiškiau pristatyti savo prekę ar paslaugą. Tai nėra blogai. Net ir reikėtų stengtis kuo labiau priartėti prie svetainės lankytojo ir savo galimo kliento. Tik, deja, vizualinis aiškumas nebūtinai yra toks pat ir iš techninės pusės.

Vertinama:

  • Svetainės medis
  • Puslapių adresai (angl. url’s)
  • Vidinės nuorodos

 

Svetainės medis

Tai visas svetainės puslapių hierarchijos paveikslas. Vertinant iš SEO pusės, optimizuojamas puslapis neturėtų slėptis dar po keliais struktūriniais elementais.

Puslapių adresai

Svarbu visiems svetainės puslapiams sukurti aiškiai suprantamus adresus. Pavyzdžiui, šio straipsnio adresas yra www.buk-pirmas.lt/seo-auditas/ ir konkrečiu atveju puslapio tema „SEO auditas“.

Labai svarbu nepersistengti optimizuojant temą ir raktažodžius. Blogas pavyzdys būtų www.pyragėliai.lt/šokoladiniai-pyragėliai/bemieliai-šokoladiniai-pyragėliai/šokoladinio-pyragėlio-receptas. Tokiais atvejais per „agresyvi“ SEO optimizacija gali atnešti daugiau žalos nei kad naudos.

Vidinės nuorodos

Nebijokime vidinių nuorodų, bet jas kurti irgi reikia tinkamai. Be išankstinio plano ir nestrategiškai sukurtos vidinės nuorodos gali kelti klausimų paieškos algoritmams. Paieškos sistemoms gali būti sudėtinga nustatyti, kuris svetainės puslapis aiškiau atsako į paieškos užklausą. Labai svarbu aiškiai apsibrėžti, kurie svetainės puslapiai bus optimizuojami, ir svetainę sujungti nuorodomis pagal pasirinktus raktažodžius.

 

Turinio analizė

Tai pats svarbiausias etapas atliekant SEO auditą. Visa kita – svarbu, bet jei nėra turinio – nėra ką ir optimizuoti.Pirmiausia patikriname turinio unikalumą, naudodamiesi svetaine www.copyscape.com. Prieš pradedant darbus svarbu įsitikinti, kad turinio dar niekas nepasisavino ir galime su juo drąsiai darbuotis toliau.Toliau vertiname turinio stiprumą. Su silpnu turiniu toli nenueisim. Reikia turėti tai, ką žmonės skaitys. Tada visi keliai bus atviri, o lankytojų srautai – garantuoti.

Norėdami įvertinti savo turinio konkurencingumą, turite sau atsakyti į klausimus:

Ar jūsų turinys yra informatyvus?

Paieškos sistemos stengiasi rasti patį tinkamiausią atsakymą į vartotojo užduotą klausimą. Ar jūsų turinys atsako į tokius klausimus? Įsivaizduokite savo būsimą klientą ir kurkite turinį jam.

Ar jūsų turinys geresnis už jūsų konkurentų?

Ieškokite aspektų, kuriais galite aplenkti savo konkurentus. Kartais sunku konkuruoti bandant tiesiogiai atsakyti į klausimą, bet tikrai yra aspektų, kurie nepaminėti. Visada galima parašyti aiškiau, nuosekliau ir rasti naujų neatsakytų klausimų.

Na ir keletas techninių parametrų:

  • Ar raktažodis yra antraštėje (angl. title) ?
  • Ar raktažodis yra metaaprašyme (angl. META description) ?
  • Ar raktažodis yra pirmuose keliuose sakiniuose?
  • Ar teisingai aprašytos naudojamos nuotraukos ir ar turi alt atributą (angl. alt tag)?
  • Ar tekste pakankamai dažnai naudojamas pageidaujamas raktažodis?

 

Išorinių nuorodų ir citavimo analizė

Analizuojama, kiek išorinių nuorodų veda į jūsų svetainę, kokios kokybės šios nuorodos ir kas jose parašyta – visa tai sudaro nuorodų profilį, kuris išsiskaido į prekinio ženklo nuorodas ir raktažodžių nuorodas.

Citavimo analizės metu ieškoma jūsų prekinio ženklo paminėjimų be išorinių nuorodų. Tai dar nėra labai tiksli statistika, bet vis tiek padeda įsivertinti svetainės perspektyvas SEO atžvilgiu.

 

Vartotojų elgesio svetainėje analizė

Vartotojo elgesio analizė apima svetainės lankymo ir lankytojų elgesio svetainėje analizę.

Vertinami rodikliai:

  • Atmetimo rodiklis (angl. bounce rate)
  • Vidutinis lankytojų laikas, praleistas svetainėje
  • Kiek lankytojai peržiūri puslapių vieno apsilankymo metu
  • Išėjimo puslapis (angl. exit page)

Šie 4 pagrindiniai rodikliai leidžia nustatyti probleminius puslapius, jei tokių yra. Duomenys gretinami su paieškos konsolės (angl. Search Console) duomenimis. Paieškos konsolė – tai įrankis, kuris yra skirtas svetainių administratoriams ir kuris pateikia tam tikras ataskaitas, kaip svetainę matome iš paieškos sistemos perspektyvos.

 

SEO audito rezultatas

SEO audito rezultatas – parengtas strateginis planas, kuriame numatoma:

  • Optimizuojamų puslapių skaičius. Tiksliau puslapių, kuriuos būtina optimizuoti, sąrašas, ir kiekvienam puslapiui priskirti raktiniai žodžiai ar frazės.
  • Rekomendacijos apie būtinus atlikti atnaujinimus kiekvienam iš optimizuojamų puslapių. SEO auditas parodo programinio kodo, turinio, serverio būklės, vidinių nuorodų problemines sritis.
  • Numatomų naujų puslapių atsiradimo būtinybę ir jų kiekį.
  • Plane numatomi darbų atlikimo terminai ir pateikiamas pasiūlymas su kainomis.

 

SEO auditas yra baigtinis dokumentas, kuris patekęs į užsakovo rankas tampa puikiu tolesnio svetainės kelio žemėlapiu. Gavę SEO audito rekomendacijas galite įsivertinti, ar galite atlikti vidinį optimizavimą ir rekomendacijose nurodytus pakeitimus savo jėgomis.

Svarbu: SEO analizė ir SEO auditas nėra tas pats procesas. SEO auditas įprastai remiasi SEO analizės rezultatais, t. y. svetainė audituojama remiantis potencialiais raktažodžiais.