Daugiau jokių paslapčių. Viskas trumpai ir aiškiai viename straipsnyje. SEO paslaugos: sudedamosios dalys, kaina ir eiga.

SEO, arba optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization) – tai kompleksinė paslauga, kurios pagrindinė užduotis – lankytojų srauto iš paieškos sistemų didinimas.

 

Kodėl paieškos sistemos leidžia SEO paslaugas?

Google politika aiškiai skelbia, kad jei Jūs bandysite dirbtinai populiarinti turinį ar kaip kitaip paveikti paieškos sistemos rezultatus, Jūsų veiksmai gali sulaukti tam tikro atsako. Įspėjimas originalo kalba skamba kiek kitaip, tačiau svarbu ne tai. Svarbu atkreipti dėmesį į žodelį „gali“. Tai kodėl gi „gali“, o ne tikrai sulauks?

Įsivaizduokime situaciją, kad Jūs skyrėte dvi savaites laiko ir sukūrėte, Jūsų akimis žiūrint, ypatingai vertingą straipsnį. Patalpinote savo blog’e ar svetainėje ir laukiate. Laukiate dvi savaites, mėnesį, du mėnesius ir nieko – nei vieno lankytojo. Tai yra tas pats, kas tą patį straipsnį atspausdinti ir padėti į stalčių vietoje to, kad parodyti draugui ir paprašyti įvertinimo.

Internete bet kuris turinys, koks unikalus ir vertingas jis bebūtų, privalomai turi būti populiarinamas.  Dar nėra sukurta priemonių, kurios galėtų automatiškai įvertinti turinio kokybę nevertindamos jo skaitytojų/vartotojų nuomonės apie jį. taigi, norint įvertinti ar žmonės skaito, mini, diskutuoja –pirmiausia jį jiems reikia parodyti. Šioje vietoje ir įsiterpia SEO paslaugos.

Ne paslaptis, kad SEO paslaugos turi ir šiek tiek tamsesnių atspalvių. Yra aibė paieškos algoritmo netoleruojamų priemonių,  kurios ankščiau ar vėliau sulaukia „spyrių lauk“ iš  paieškos rezultatų. Pasikonsultavę su bet kuriuo SEO ekspertu, pasirinksite strategiją, kurios norite laikytis Jūs. Ar tai bus nuoseklus, ilgas ir, deja, sunkesnis kelias, kuris visgi garantuos ilgalaikius rezultatus. Ar gal staigūs paieškos rezultatų šuoliai ir… didžiulė rizika.

 

Rinkodaros priemonė – SEO paslaugos

SEO – tai tik priemonė jūsų išsikeltiems tikslams pasiekti ir dar vienas rinkodaros kanalas jūsų verslo auginimui.

Vertinant Lietuvos kontekstą, SEO optimizavimas yra aktualus tik Google paieškos sistemai, nes ja naudojasi 98 proc. visų šalies interneto vartotojų.

Kaip ir bet kokia kita paslauga, taip ir SEO paslaugos turi turėti aiškius:

  • tikslus
  • laikotarpį tikslams pasiekti
  • darbus, kurie bus atlikti
  • biudžetą

SEO tikslai gali būti labai įvairūs. Jie priklauso nuo verslo teikiamų paslaugų ir nuo paties verslo masto. Tikslu gali būti tiek įmonės prekės ženklo stiprinimas, tiek ir tam tikros paslaugos ar prekės įvedimas į rinką.

Laikotarpis SEO tikslams pasiekti gali svyruoti nuo 3 mėnesių iki keleto metų, bet bene labiausiai įprastos yra pusmečio sutartys. Patartina SEO paslaugas skaidyti į trumpesnius laikotarpius-blokus (pavyzdžiui, 3 mėnesių blokais), kad turėti galimybę savalaikiai įvertinti ir įsitikinti pasirinktos strategijos efektyvumu.

Galbūt skambės kaip iš mokyklinio vadovėlio, bet vistiek privalau parašyti: aiškiai apsibrėžkite konkrečius darbus, kurie bus atlikti. Jei Jums, kaip užsakovui, darbai, kuriuos darys SEO paslaugas teikianti įmonė ar SEO ekspertas, lieka neaiškūs – didelė tikimybė, kad tai nėra iki galo aišku ir pačiam paslaugos teikėjui.

SEO biudžetas – abi pusės turi aiškiai sutarti, iš ko susideda mėnesinė įmoka.

Kiekvieną iš paminėtų dalių išsamiau aprašysiu žemiau, bet privalu apibendrinti: nepaverskime SEO paslaugų manipuliacija paieškos sistemomis, nes tada tai taps greičiau manipuliacija pačiu užsakovu.

 

Iš ko susideda SEO paslaugos?

Dažniausiai SEO paslaugos skirstomos į vidinę ir išorinę seo optimizaciją. Prieš pradedant bet kokius darbus, mes dar siūlome atlikti seo analizę ir seo auditą.

 

Vidinė SEO optimizacija

Tai darbai, kurie susiję su Jūsų svetaine. Detalesnį aprašymą galite rasti čia, bet pagrindinės dalys būtų šios:

  • sutvarkoma techninė svetainės pusė
  • prireikus patobulinamas svetainės turinys
  • atliekamas patogumo naudotis vertinimas
  • įdiegiami svetainės stebėjimo įrankiai

 

Išorinė SEO optimizacija

Darbai, kurie apima visą tai, kas rašoma apie Jūsų svetainę internete. Kartais tai vadinama išorinių nuorodų rinkimu, bet toks apibūdinimas nėra tikslus, nes jei pakaktų tik rinkti nuorodas, nereiktų ir SEO paslaugų. Išorinis SEO susideda iš:

  • vertinimo, kaip svetainė yra matoma paieškos sistemų
  • nuorodų į svetainę profilio kūrimo
  • socialinių tinklų priežiūra

Labai svarbu paminėti, kad vidinė ir išorinė optimizacijos yra neatsiejamos viena nuo kitos dalys. Dažna užsakovu klaida – pasirenkama tik vidinė SEO optimizacija. Mano asmenine nuomone, kad jei jau nuspręsta nedaryti optimizacijos visa apimtimi, tuomet jau geriau pradėti darant išorinę optimizaciją.

Kitas kylantis klausimas, ko gero, kas gi tas nuorodų profilis?

Paieškos sistemos algoritmai vertina šimtus parametrų, bet kai kurie iš jų yra labai aiškūs:

  • kiek nuorodų veda į Jūsų svetainę
  • iš kokių svetainių šios nuorodos
  • per kiek laiko šios nuorodos įgytos
  • apie ką rašoma šalia nuorodų į Jūsų svetainę

Kaip matome iš paskutinio papunkčio – vertinamas turinys, kuriame randama Jūsų nuoroda. Tai reiškia,  jog nuoroda į svetainę, kuri prekiauja siūlais, geriau jau nebūtų patalpinta straipsnyje apie automobilių remontą.

Išorinė SEO optimizacija apima:

  • turinio apie Jūsų verslą/veiklą kūrimą ir talpinimą viešai prieinamose WEB 2 svetainėse
  • aprašymų apie Jūsų įmonę viešuose kataloguose tvarkymą
  • susijusio turinio talpinimą privačiuose blog’uose
  • palaikymą socialiniuose tinkluose

Išorinę SEO optimizaciją beveik galima būtų apibūdinti kaip turinio rinkodarą. Ar bent jau tai yra labai aiškiai persidengiančios veiklos. Nuo turinio rinkodaros ir viešųjų ryšių ji skiriasi tuo, kad kiekvienas veiksmas, siekiant sukurti nuorodų profilį, yra iš anksto suplanuotas SEO eksperto. Šioje vietoje vėl turiu pasikartoti: SEO paslaugos, tai iš anksto suplanuoti ir pagal tą planą atliekami veiksmai, o ne pažadai, manipuliacijos ar spontaniški sprendimai.

 

Profesionalios SEO paslaugos – eiga

Dažniausiai SEO paslaugos skirstomos į šiuos etapus.

  • Vidinė SEO optimizacija
  • Išorinė SEO kampanija
  • SEO palaikymas

Vidinė SEO optimizacija

Šiame etape atliekamas SEO auditas ir remiantis jo rezultatais atliekamas svetainės vidinis optimizavimas. Šiame etape daugiausia darbo SEO paslaugas teikiančiai įmonei. Sukuriamas praktiškai visas svetainėje matomas turinys ir atliekami visi techniniai darbai.

Išorinė SEO kampanija

Tai aktyvus nuorodų rinkimo etapas. Priklausomai nuo pasirinktos strategijos gali trukti nuo kelių mėnesių iki metų.

SEO palaikymas

SEO palaikymas turėtų vykti visą laiką. Svetainė turi likti aktyvi tiek savo turiniu tiek ir išorėje.

 

 

SEO paslaugos – kaina

SEO paslaugų įsigijimo metodai:

  • mėnesinė įmoka
  • sutartinė kaina
  • valandinis apmokėjimas

Mėnesinė įmoka

Pasirinkęs šį metodą, klientas moka fiksuotą SEO paslaugos kainą. Tai – dažniausiai pasirenkamas modelis, nes tokiu būdu lengviausia pasverti investicijų naudą nesigilinant į vidinius paslaugos aspektus ir procesus.

Sutartinė kaina

šis metodas labiausiai tinka, kai norima pirkti ne visą SEO paslaugų paketą, bet tik tam tikrą paslaugą. Pavyzdžiui, užsakovai dažnai pasirenka sumokėti vienkartinę įmoką už SEO auditą, kurio rezultatai padeda lengviau įvertinti būtinas investicijas į el. rinkodarą ar konkrečiai į SEO paslaugas.

Valandinis apmokėjimas

Patogiausias būdas atsiskaityti už konsultacijas ir mokymus. Norėdami užtikrinti tvarius rezultatus, įmonės darbuotojai, administruojantys svetainę, turėtų būti susipažinę su pagrindinėmis SEO taisyklėmis. Tokiu būdu pačios įmonės sukurtas naujas turinys gerina ir palaiko SEO optimizavimą, o ne atvirkščiai.

 

Orientacinės SEO paslaugų kainos

Kaip ir bet kokioje kitoje srityje, apibrėžti tipines kainas už SEO paslaugas yra labai sunku. Kaina tiesiogiai priklauso nuo svetainės dydžio ir konkurencijos pasirinktoje verslo nišoje. Lietuvoje kainos svyruoja nuo 100 Eur iki 3 000 Eur per mėnesį. Žemesnes kainas siūlo mažos SEO agentūros, kurios specializuojasi tik tam tikrose srityse, arba individualiai dirbantys ekspertai. O didesnės agentūros aprėpia viską – nuo idėjos generavimo ir turinio (teksto, fotografijų, video medžiagos) kūrimo iki sudėtingesnių techninių sprendimų įgyvendinimo.

 

Vienas unikalesnių paslaugų įsigijimo metodų yra optimizavimas mokant už vartotojų veiksmus

Išskirtinėms paslaugoms gali būti taikomas unikalus sutarimas dėl SEO paslaugų kainodaros. Paslauga CPA (Cost-Per-Action) – idealus pasiūlymas. Tokio darbo rezultatas, kuris yra matuojamas – naujų klientų skambučiai ir užklausos. SEO paslaugų kaina skaičiuojama už skambutį ir už užklausas. Dėl tikslių detalių sutariama ties kiekvienu projektu atskirai, tačiau metodo esmė – skaičiuojami naujų klientų skambučiai, kurių pokalbio trukmė viršija minutę, ir užklausos iš interneto svetainės bei elektroniniai laiškai į bendrą įmonės el. paštą.

 

Šiek tiek statistikos

2015 m.  JAV „Google’s Desktop” užėmė 64% rinkos, ­ „Microsoft”-21%, o  „Yahoo“-12,5%.

Šaltinis: http://www.comscore.com/Insights/Market-Rankings/comScore-Releases-November-2015-US-Desktop-Search-Engine-Rankings

Google uzimama rinkos dalis


2015 m. gruodžio mėn. „Google” naudojosi 94%  kompiuterių ir išmaniųjų telefonų naudotojų.

Šaltinis: https://www.netmarketshare.com/search-engine-market-share.aspx?qprid=4&qpcustomd=1&qpsp=203&qpnp=2&qptimeframe=M

90 proc zmoniu naudojasi google


2015 metais SEO sudarė 72 % efektyviausių pasaulio rinkodaros kampanijų

Šaltinis: http://www.marketingprofs.com/charts/2015/27941/marketers-favorite-seo-tactics-and-metrics

seo - efektyviausia reklamine kampanija


49% B2B vartotojų naudoja mobiliuosius įrenginius tyrimams, paieškai ir informacijos analizei atlikti.

Šaltinis: https://www.thinkwithgoogle.com/articles/the-changing-face-b2b-marketing.html

mobilieji irenginiai tyrimams


50%  vartotojų mobiliąjame įrenginyje ieško dominančių prekių tą pačią dieną, kuomet keliauja  jų įsigyti į parduotuves.

Šaltinis: https://think.storage.googleapis.com/docs/how-advertisers-can-extend-their-relevance-with-search_research-studies.pdf

seo paslaugomis naudotis verta


71% B2B vartotojų prekių arba paslaugų paiešką pradeda bendrinėje paieškos sistemoje.

Šaltinis: https://www.thinkwithgoogle.com/articles/the-changing-face-b2b-marketing.html

klientu pradedama ieskoti internete


57% vartotojų teigia, kad nerekomenduotų svetainės su neprofesionalia mobiliąja versija, o 40% vartotojų sako, kad prasta įmonės svetainė gali tapti priežastimi nukeliauti pas konkurentus.

Šaltinis: http://www.themobileplaybook.com/en-us/#/chapter2_1

geras dizainas labai svarbu


2015 m. 52% mobiliųjų įrenginių naudotojų teigė, kad verslo interneto svetainėje svarbiausia yra fizinis buveinės adresas, 47% pirmenybę teikė žemėlapiui ir koordinatėms, 37% vartotojų mano, kad tinklalapyje svarbiausia  kontaktinio asmens telefono numeris.

Šaltinis: https://www.brightlocal.com/2015/05/13/61-of-mobile-users-more-likely-to-contact-a-local-business-with-a-mobile-site/

seo profesionalas patars kaip teisingai pateikti duomenis


38% vartotojų labiau pasitiki vietiniu verslu, kuris turi pritaikytą mobiliems įrenginiams svetainę.

Šaltinis: https://www.brightlocal.com/2015/05/13/61-of-mobile-users-more-likely-to-contact-a-local-business-with-a-mobile-site/

mobilios versijos svarbu SEO


10% vidutinio ir smulkaus dydžio įmonių svetainę atnaujina bent vieną kartą per mėnesį, 21%  –­ vieną kartą per metus.

Šaltinis: https://www.emarketer.com/Article/SMBs-More-Mobile/1013010

seo profesionalai pataria dažniau atnaujinti interneto svetaines


33% smulkaus ir vidutinio dydžio įmonių JAV turi mobilias svetainių versijas.

Šaltinis: https://www.emarketer.com/Article/SMBs-More-Mobile/1013010

mobiliu versiju pasiskirstymas jav


2015  m. 73% marketingo specialistų ir 76% JAV agentūrų teigė, kad SEO užtikrina didžiausią reklamos investicijų grąžą.

Šaltinis: https://www.emarketer.com/Article/Effective-SEO-Content-King/1012639

seo paslaugos labiausiai uztikrina investiciju graza


86% B2B ir 77% B2C reklamos ir marketingo kampanijų metu naudoja turinio rinkodarą.

Šaltinis: http://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2014/10/2015_B2B_Research.pdf

b2c ir b2b aktyviai naudoja turinio rinkodara

 

SEO paslaugos – nauda

Pati akivaizdžiausia nauda– tai aiškus konkurencinis pranašumas. SEO dėka Jūsų svetainė – pirmajame Google puslapyje, o konkurentai – kažkur žemiau. Tyrimais įrodyta, kad 91% ieškotojų net nežiūri antrojo Google puslapio. Taip pat žinoma, kad tik 50% iš tų, kurie vis dėl to nuėjo iki antrojo puslapio, pasiekia trečiąjį. Taigi, SEO dėka pasieksite dešimtimis ar net šimtais kartų daugiau svetainės parodymų paieškos rezultatuose.

Klientas, ieškantis Jūsų prekių ar paslaugų

Pritraukiama tik tikslinė auditorija, t. y. klientas, kuris jau ieško  prekių ar paslaugų, panašių į tas, kurias teikiate  Jūs. SEO paslaugos apima ne tik lankytojo „priviliojimą“, bet ir stebėseną, ką jis veikia ir ko jis ieško svetainėje. Privilioti lankytojai padeda identifikuoti ir naujų raktažodžių – į juos atsižvelgus galima pritraukti dar daugiau lankytojų.

Lankytojai labiau pasitiki paslaugomis, kurios yra randamos paieškos sistemų, nei paslaugomis, kurių reklamą jie mato. Žmonės yra linkę ignoruoti reklamą. Plačiau galima pasiskaityti čia.

Ilgalaikis efektas

SEO paslaugos – tai nėra burtai ar kažkokios mistinės metodikos. Tai tinklalapio tobulinimas daugeliu aspektų. Svetainė veikia greičiau, tampa geriau suprantama, tiksliau atsako į užklausų rezultatus, apskritai – apie ją internete sužinoma daugiau. Pasiekti rezultatai yra ilgalaikiai.