„Scrolling“: ar tam, kad uždirbtum milijoną, turi įsikurti Manhatane?

 

Kai girdžiu šnekas ir skaitau straipsnius apie tai, kad visą svarbiausią informaciją reikia pateikti pirmajame interneto svetainės lange ir taip, kad ji būtų aprėpta vienu žvilgsniu, be „skrolinimo“, prisimenu Manhataną. Koks žmonių, pinigų ir idėjų tankis tokiam mažam plote! Bet ar todėl uždirbti milijoną lengviau? Nebūtinai. O rasti būtent tai, ko būtent tau reikia, irgi lengviau? Tikrai nebūtinai.

Tebūnie – slinkimas

Tai, apie ką šįkart rašau, net pavadinti nėra paprasta. Angliškai sakoma „scroll“, „scrolling“, o kaip mes vadinsim? Pabandom kalbėti apie slinkimą – t.y. vaizdo kompiuterio ekrane traukimą naudojant slinkimo juostą („scroll bar“), kai jis visas į langą netelpa. Reikalas aktualus dėl to, kad iki šiol labai dažnai girdžiu tvirtinimus, jog vaizdo slinkimas yra absoliutus blogis, atbaidantis vartotojus, ir visas turinys turi būti pateikiamas tokiame plote, kad būtų aprėpiamas vienu žvilgsniu. Na, panašiai kaip pirmasis laikraščio puslapis.

 

Nebijokite slinkimo juostų ir ilgų tekstų

Interneto vartotojų elgsenos tyrimais įrodyta, kad vaizdo kompiuterio ekrane slinkimas yra natūrali naršymo internete proceso dalis. Būtent taip yra priimamas ir suvokiamas turinys internete. Štai vieno iš tyrimų duomenys: „Clicktale“ išanalizavo vartotojų elgseną lankant daugiau kaip šimtą tūkstančių interneto svetainių ir nustatė, kad 91 proc. langų turėjo slankiąsias juostas, 76 proc. langų buvo naudojamas slinkimas, 22 proc. svetainių, naudojant slinkimą, buvo peržvelgtos iki pat pabaigos.

Be to, buvo nustatyta, kad interneto vartotojai yra linkę slinkti vaizdą ir susipažinti su dominančia informacija, nesvarbu, koks puslapio dydis. Toks pat kiekis vartotojų peržvelgė beveik iki pabaigos (90 proc. turinio) ir trumpesnių, ir ilgų puslapių. Pirma išvada: slinkimo juostų ir ilgų tekstų baimė – nepagrįsta.

 

Internetas vs. laikraštis

Interneto svetainė – ne laikraštis ir ne knyga. Aiškiai apibrėžto pirmojo puslapio čia nėra. Tad gana keista kelti reikalavimus, analogiškus spausdintinei informacijai. Dar daugiau: elektroninių ir mobiliųjų prietaisų ir jų ekranų dydžių įvairovė visiškai panaikina bet kokius ploto, kurį galėtume tapatinti su pirmuoju laikraščio puslapiu, apibrėžimu. Kad visiškai įtikinčiau informacijos sugrūdimo į „matomiausią“ interneto svetainės vietą beprasmiškumu, pasitelksiu ir tyrimo duomenis. Dizaino agentūra „CX Partners“ fiksavo, kur sutelkiamas interneto vartotojų žvilgsnis, naršant internete, ir nustatė, kad mažesnis turinio intensyvumas interneto svetainės viršuje kaip tik skatina lankytojus peržiūrėti ir toliau puslapyje esančią informaciją. Antra išvada: neverta stengtis į interneto svetainės puslapio viršutinę dalį sutelkti kuo daugiau turinio.

 

Aiški mintis ir geras vaizdas

„Scrolling“, arba slinkimas, yra natūrali naršymo internete proceso dalis. Vartotojas linkęs peržvelgti visą jūsų pateiktą turinį, tad padėkite jam. Užuot užsiėmę turinio glaudinimu ir trumpinimu, sukurkite aiškią informacijos pateikimo struktūrą, įrašykite antraštes. Tekstui galite skirti mažiau vietos, vaizdams – daugiau. Nes internete niekas nuosekliai neskaito. Internete turinys yra peržvelgiamas, skanuojamas, čia skaitoma tik tai, kas atsirenkama. O svarbiausias dalykas yra aiški mintis ir geras vaizdas. Naudotojas tai atranda visada.

 

Ekrano viršus vistiek svarbiausias

Nors ir jau aišku, kad nereikia bijoti slinkimo, bet turime likti ypatingai dėmesingi puslapio viršui. Kaip ten bebūtų vistiek tai pati dažniausiai matoma puslapio  vieta. Čia reiktų talpinti tai kas svarbiausia ir labiausiai atspindi viso puslapio turinį. Vienas geras sakinys ar šūkis paskatins lankytoją slinkti it toliau.